Veelgestelde vragen
Een aantal vragen worden ons met regelmaat gesteld.
Hieronder vind u een selectie met de meest gestelde vragen:
Hebben jullie ook een winkel?
Nee, helaas hebben we nog geen winkel met een showroom. Dit zijn wel plannen voor de toekomst, dus houd onze website en sociale media in de gaten voor updates over een showroom. Wilt u graag (specifieke) meubelen zien, stuur ons gerust een mail. Dan gaan we samen met u kijken naar de mogelijkheden om langs te komen in de productieloods.
Van wat voor hout worden de producten gemaakt?
Wij gebruiken over het algemeen vurenhout en/of eikenhout. Uiteraard kunnen we ook producten maken van andere soorten hout. Indien dat gewenst is, neem hiervoor gerust contact met ons op.
Hoe wordt het hout behandeld?
We behandelen het hout standaard met houtbeits of een lak, afhankelijk van uw gewenste kleur. Het hout is daardoor waterbestendig en geeft een goede basis bescherming voor de lichtere vlekken. Wanneer u uw meubels wilt beschermen voor hardnekkige vlekken, zoals pastasaus, rode wijn of vet vlekken, dan bieden wij bij Oost & Dijk Interieur u de mogelijkheid om een extra beschermlaag door ons te laten aanbrengen tijdens het productieproces. We brengen dan 2 transparante matte laklagen aan op het hout, wat bijna niet zichtbaar is. Daardoor behoudt het hout zijn natuurlijke uitstraling, maar is het goed beschermt tegen ongelukjes.
Hoe kan ik het hout het beste schoonmaken?
We adviseren om vlekken zo spoedig mogelijk schoon te deppen, niet (hard) wrijven. Maak daarbij gebruik van een microvezeldoek wat licht bevochtigd is met water. We raden het af om chemische middelen te gebruiken om het hout schoon te maken, want dit tast de beits of eventuele extra beschermlaag aan waardoor het hout kwetsbaarder is voor vlekken.
We willen graag onze meubel zelf een kleur geven, kan dat?
Ja, dat kan! U kunt bij ons er voor kiezen om voor onbehandeld hout te gaan. Daardoor kunt u zelf een kleur aanbrengen op het hout. Ter bescherming tijdens het beitsen of lakken adviseren we om papier tussen het frame en het hout te doen. We raden het ten zeerste af om (duct)tape op het staal te plakken, daar kan het spuitwerk helaas niet goed tegen en zal er een risico zijn dat uw meubel beschadigd. Wilt u graag het staal zelf een kleur geven, dan kunnen wij ook het staal onbehandeld leveren. Deze laatste optie wordt niet standaard op onze site aangegeven, maar neem gerust met ons contact op om de mogelijkheden te bespreken.
Het hout vertoont na verloop van tijd scheurtjes / kiertjes, hoe kan
dat?
Het kan gebeuren dat na verloop van tijd het hout kleine scheurtjes of kiertjes vertoont. Dit komt omdat het hout "werkt" op het moment dat het meubel bij u in huis staat. De oorzaak is de luchtvochtigheid en temperatuur in huis. Wanneer de luchtvochtigheid percentage laag is, zal het hout lichtelijk krimpen. Het kan zijn dat dit zelfs pas na een half jaar effect heeft.
Heb ik garantie op scheurtjes en/of kiertjes die achteraf zijn ontstaan?
Wij geven geen standaard garantie over scheurtjes of kiertjes die achteraf ontstaan. Wij hebben hier vooraf helaas geen invloed op en hout "werkt" eenmaal nog door. Uiteraard denken we wel graag per individueel geval mee. In sommige gevallen repareren wij het of of wisselen wij het hout om (wanneer de werking van het hout ervoor zorgt dat het meubel niet meer naar behoren functioneert).
Wordt alles door Oost & Dijk interieur zelf gemaakt?
Ja, wij maken alles zelf. Denk hierbij aan het lassen en spuiten van de frames, selecteren en bewerken van het hout en de volledige montage van beide. Hierdoor is alles op maat gemaakt en kunnen we onze kwaliteit garanderen. Zo heeft u dus altijd een uniek product in huis.
Is de kleur op de foto's de enige kleur?
De kleur op de foto's zijn bedoelt ter illustratie. Wij zullen de producten standaard in die kleuren leveren. Indien een andere kleur gewenst is, kunt u dit vooraf aangeven. Wij kijken en denken graag met u mee over het maken van een goede keuze voor uw meubel.
Kunnen jullie ook een product namaken?
Ja, dat is mogelijk. Houd er rekening mee dat wij producten van concullega designer's niet zomaar mogen kopiëren. Hierdoor zullen we altijd een aantal aanpassingen moeten doen aan het product naar wens.
Wat is het grote verschil tussen jullie producten en die van een andere
meubel designer / winkel?
Het grote verschil is dat wij zelf alles maken. Zo kunnen wij de kwaliteit garanderen en weten we precies wat we afleveren. Daarnaast zijn wij in veel meubels goedkoper dan andere partijen. Dit komt omdat wij onze eigen fabrikant zijn. Daardoor hebben we geen hoge inkoop kosten waar een winstmarge overheen berekend wordt. Daarnaast doen wij doen alles zelf zodat u van de lage kosten kunt profiteren!
Bezorgen jullie in heel Nederland?
Ja, in Nederland bezorgen we in principe overal (uitgezonderd van de Waddeneiland). Woont u op de Waddeneilanden, zou u dan contact met ons willen opnemen via de mail? Dan kijken we graag samen met u naar wat mogelijk is. Wij bezorgen binnen 1/205 werkdagen voor €0,00/€25,00 per bestelling (binnen Nederland). De reden waarom er 15/20 werkdagen tussen de besteldatum en bezorgdatum zitten is, omdat wij het product in 95% van de gevallen maken op het moment dat het besteld wordt. Daarnaast combineren wij bezorgingen op basis van gebieden in Nederland. Hierdoor kan het zo zijn dat er enkele dagen tussen de besteldatum en de daadwerkelijke bezorgdatum zit. Mocht dat het geval zijn dan krijgt u van ons zo spoedig mogelijk een mail met daarin een voorstel om op een andere dag uw bestelling te laten bezorgen. Indien u dat niet schikt, dan kijken we graag samen met u naar een levermoment wat voor beide partijen werkbaar is.
Bezorgen jullie ook buiten Nederland?
Wanneer u vlak over de grens woont, bijvoorbeeld in Duitsland of België, dan bezorgen wij ook buiten Nederland. Wel attenderen we u erop dat de bezorgkosten vermoedelijk hoger zal zijn dan onze standaard bezorgkosten van €25,00. De hoogte van de bezorgkosten zal afhankelijk zijn van uw woonplaats en de grote van uw bestelling. Woont u buiten Nederland, neem dan voorafgaand van het plaatsen van uw bestelling contact met ons op. Dan kijken we samen met u of we naar de mogelijkheden om te bezorgen en wat de hoogte zal zijn van de bezorgkosten. Zo staat u niet achteraf voor verrassingen.
Ik ben niet tevreden over het ontvangen product, wat moet ik doen?
Wij vinden het jammer om te horen dat u niet tevreden bent. Wij zijn dan ook erg benieuwd waar u niet tevreden over bent. Neem daarvoor gerust contact op met ons via info@oostendijkinterieur.nl of via 06-45233227. Wij zullen er dan alles aan doen om uw naar tevredenheid te helpen en samen tot een oplossing te komen.